Stand Out

1.10.2018 klo 9:30–12:15, Sibelius-Akatemian T-talo, Töölönkatu 28, auditorio T-522 (5.krs)

Stand Out

Brändivalmennuspäivä jazzin ja maailmanmusiikin ammattilaisille (In English below)

 

Kansanmusiikin ja Kansantanssin Edistämiskeskus, Suomen Jazzliitto, Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kansanmusiikin ja jazzmusiikin aineryhmät sekä Music Finland tarjoavat tuhdin tietopaketin brändäyksen perusteista.

Päivän kouluttajana toimii brändiasiantuntija Liisa Puolakka (kts. alla)

 

  • Tiesitkö, että yli 90% artisteista on käytännössä tuntemattomia?
  • Miten erotut joukosta? Miten kasvatat fanipohjaasi? Miten saat ihmiset puhumaan musiikistasi ja jakamaan sitä?
  • Brändays on oman tarinan kerrontaa - mahdollisimman yksinkertaisessa ja kiehtovassa muodossa. Mikä on sinun tarinasi? Miten kerrot sitä?

Osallistumalla koulutukseen saat ideoita ja käytännöllisiä neuvoja oman tarinan ilmaisuun ja toimivaan brändäykseen kohderyhmässäsi.

 

Aika: 1.10.2018 klo 9.30-12.15

Paikka: Sibelius-Akatemian T-talo, Töölönkatu 28, auditorio T-522 (5.krs)

 

Ilmoittautumiset 24.9.2018 mennessä tämän linkin kautta:

https://goo.gl/forms/r8x8J7vLGohpchA02

 

Hinta:

  • 0 € Jazzliiton Jazz Finland International ja Folk Finland - kansanmusiikin kansainvälistymishankkeissa mukanaoleville yrityksille sekä heidän edustamilleen artisteille, Womex 2018 delegaatioille sekä 20 nopeimmalle Sibelius-Akatemian kansanmusiikin/ Glomas/ Nordic Folk- sekä Jazzmusiikin aineryhmän opiskelijalle.
  • Muille 50 e/ yritys (Max 2 hlöä/ yritys).

 

Ohjelma:

 

9.30               Päivän avaus

9.45-12.15     Liisa Puolakka / Monday Brand – Huom. luento ja työpaja pidetään englannin kielellä

12.15-13.00   Omakustanteinen lounas

13.00-13.30   Tietoisku Tampereen Womex 2019 -hankkeesta kaikille asiasta kiinnostuneille (Tapio Korjus / Rockadillo Production sekä Henna Salo / Music Finland)

13.30-14.00   Las Palmasin Womex -yhteisvientihankkeen infotilaisuus, vain delegaateille (Henna Salo)

 

13-17 Liisa Puolakan yrityskohtaiset brändisparraukset Jazz Finland International ja KEK:in Folk Finland kansainvälistymishankkeessa mukana oleville yrityksille. Jazz Finland -hankkeessa mukana oleville yrityksille viisi 30 min mittaista sparrausta. Ilmoittautumiset Jazzliittoon Maria Silvennoiselle. maria.silvennoinen@jazzfinland.fi HUOM! Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä!

 

 

Stand Out

Brand training day for jazz and world music professionals

 

Central committee of Folk Music and Dance in Finland, Jazz Finland, Sibelius Academy jazz and folk music departments and Music Finland are happy to welcome London-based brand specialist Liisa Puolakka to give an introduction and training on branding. This training will give you ideas and practical advises for articulating your story in a way that resonates with your fans.

 

  • Did you know that over 90% of artists are practically undiscovered? How do you stand out and get discovered? How do you grow your fan base? How do you get people talking about and sharing your music? 
  • Branding is about telling your story, in the simplest most engaging way. What is your story? How do you tell it? 

The training gives you ideas and practical advice for articulating your story so it resonates with your fans.

 

After the training, we will host an introductory keynote by the Finnish organizer Tapio Korjus from Rockadillo Production about WOMEX 2019 coming to Tampere, Finland. Finally, Export Manager Henna Salo from Music Finland gives practical information about this year’s WOMEX trade mission in Las Palmas. The last part is for 2018 delegates only.

 

Participation fee:

  • 50 € / organization/ band (max 2 persons from one organization)
  • Free of charge for the participating companies of the Jazz Finland International and KEK international projects, WOMEX 2018 delegation taking part in the trade mission of Music Finland, and jazz, folk music, Glomas and Nordic Folk students at Sibelius Academy (20 places only, be fast!)

 

Register latest 24 September by filling in the form:

https://goo.gl/forms/r8x8J7vLGohpchA02

 

Time: Monday 1 October 2018, 9:30 AM

Place: Sibelius Academy T building (address: Töölönkatu 28), auditorium T-522 (5th floor)

 

Schedule of the day:

9.30               Welcome

9.45-12.15     Stand Out – training about branding, Liisa Puolakka / Monday Brand

12.15-13.00   Break

13.00-13.30   Introduction to Womex 2019 in Tampere, Finland (Tapio Korjus / Rockadillo Production and Henna Salo / Music Finland)

13.30-14.00   Practical info on WOMEX 2018 Las Palmas, for delegates only (Henna Salo)

 

Liisa Puolakka is a brand specialist and creative strategist. She’s worked in senior leadership roles both in the corporate and consultancy space. Liisa believes that brand systems should make brands stand out in a way that is most natural to them. 

 

Liisa shares her time between Monday Brand, a boutique brand advisory, and Tej Chauhan Ltd, an award-winning industrial design studio, where she brings a strong brand point of view to their creative processes. 

 

She grew up and studied in Finland, completing her Masters from Aalto University in Fashion and International Design Business Management. Liisa has since worked from and lived in London, but continues to have close connections to Finland. She is the former head of Nokia’s global brand identity, in charge of delivering and managing a globally consistent brand. 

 

Her book "The only book you will ever need on branding" co-authored with Michiel Maandag, is about creating winning brands, step by step, in a no-nonsense format. The book is sold worldwide, translated into several languages and published by Little, Brown Book Group - their non-fiction book of the month in Dec 2015.

 

“What keeps me intrigued and immersed in branding is the challenge to define that unique, finely-tuned essence that brings a brand to life.”

 

www.mondaybrand.com

Lisätietoja:

Riitta Huttunen, toiminnanjohtaja@kansanmusiikkikansantanssi.fi+358 50 355 1036