Kansanmusiikkilliiton putiikki

MIMMIT-LASTENBRÄNDILLE MERKITTÄVÄ YHTEISTYÖSOPIMUS JAPANISSA

Mimmit liittyvät raskaan sarjan joukkoon Japanin markkinoiden valloituksessa. Suomalaisesta perinnekulttuurista ammentava lastenbrändi nostaa osaltaan suomalaista musiikkivientiä “nextille levelille”.

 

Mimmit-lastenbrändi aloittaa yhteistyön Japanilaisen Gaia Inc-lisensointiagentuurin kanssa. Gaia Inc edustaa Japanissa tunnettuja artisteja ja tuotemerkkejä kuten Live Nation Merchandise (mm. Madonna, Nirvana, Sex Pistols, Foo Fighters), Probity (mm. Metallica, Red Hot Chili Peppers, Bryan Adams), Kiss, Tony Hawk, Everyday California ja Britto.
Mimmien lanseeuraus aloitetaan Licensing Expo Japan-messutapahtumassa 25-27.4 yhteistyössä Gaia Inc:in kanssa. Tavoitteena on tuoda Japanin markkinoille Mimmien kirjat, levyt, animaatiot, live action-ohjelmat sekä livekonsertit ja tuotteet. Mimmit/Vallilla-mallistoa on jo viety Japaniin muutaman vuoden ajan. Lisäksi syksyllä 2015 Mimmit äänitti uuden version Letkiksestä Japanin suurimman tavarataloketjun Mitsukoshi-Isetanin joulukampanjan tunnuskappaleeksi.
"Gaia Inc:in naisten kanssa löytyi heti yhteinen sävel. He ihastuivat Mimmeihin Nordic Brand Licensing-tapahtumassa marraskuussa 2016. Olemme tehneet suunnitelmia Japania varten siitä lähtien. Mimmien aikaisempi tausta; joulukampanja, kiertueet, Vallila-mallisto ja oma, Japanissa 2007 julkaistu soololevyni helpottavat Japanin markkinoille tuloa, emme lähde siellä täysin nollasta. Olen tosi iloinen, että homma käynnistyy nyt vihdoin todenteolla." , kertoo Mimmien keulahahmo Pauliina Lerche.
Mimmit on yksi tunnetuimmista suomalaisista lastenbrändeistä. Mimmeiltä on ilmestynyt viisi levyä, joista viimeisin "Ystävyys" valittiin vuoden 2017 lastenlevyksi. Mimmit ovat saaneet lisäksi kaksi Emma- ja Kultainen Venla-ehdokkuutta sekä Muoto-gaala-ehdokkuuden. 
Mimmit ovat tehneet kolme omaa TV-sarjaa MTV:lle sekä kaksi tekstiilikokoelmaa yhdessä Vallila Interiorin kanssa. Mimmit-kirjoja on ilmestynyt kuusi. Lisäksi Mimmit-animaatiot on myyty 40 eri maahan televisioon ja lisäksi niitä voi katsoa englanniksi USA:laisen Toongogglesin (lasten nettiTV-kanava) kautta 196:ssa eri maassa. Mimmien videoita on katsottu Youtubessa yhteensä yli 1.7 miljoonaa kertaa.
Konserttirintamalla aktiivisesti toimivat Mimmit ovat tehneet yli 500 konserttia Suomessa sekä ulkomailla mm. eri festivaaleilla; Helsingin Juhlaviikot Huvila-teltta, Flow Festival, Pori Jazz Kids, Kaustinen Folk Music Festival sekä konsertteja eri kaupunginorkestereiden kanssa. Tulevaisuudessa Japani on useiden uusien vierailujen kohde näille kulttuurin suurlähettiläille.